Jak jsem se proletěla. Zase.

Víte, co je ta hlavní výhoda zkoušky z anatomie oproti biofyzice? Zkouší se v přízemí. Takže když se zkoušející rozhodne vás chytit za límec a vyhodit oknem, máte ještě šanci, že se vrátíte dveřma, a to po svých. U biofyziky, která je ve třetím patře, by mi v takovéto situaci šlo vážně o kejhák.
No jo, měla jsem se líp učit. Nebo mít víc štěstí. No jo, mám štěstí v lásce, říkali mi, tak asi jinde nemám nárok.
Musím uznat, že jsem to nečekala. Vytáhla jsem si docela pěkné otázky, měla jsem pocit, že vím dost. Zkoušející byl zjevně jiného názoru.
Ale vyhazovat umí, to se musí nechat. Elegantně, krásná balistická křivka, radost se na to dívat, když zrovna nejste ten, co letí. Skoro to nebolí, teda aspoň než dopadnete na parkoviště za anatomickým ústavem, pěkně rypákem na beton. Tak si shrňme situaci. Máme hotový test, to je dobré. Opravné termíny jsou vypsané a je jich relativně dost, to je taky dobré. Jejich data se nám ani trochu nehodí, to není dobré. Ale někam se přihlásit zjevně musíme. To je nepříjemné.
Au, cítím všechny kosti. Teď by se na ně mohl zeptat, teď. Prý zorientujte mi tu patellu, hehe. Víte, jak vypadá patella podle atlasu? Má krásnou zakulacenou bázi a pěkně špičatý apex. Víte, jak vypadá ve skutečnosti? Je celá kulatá, budete rádi, když poznáte, kterou stranou leží na femuru a kterou kouká vzhůru ke světlým zítřkům. Ach jo.
Chytá mě nepříjemný pocit, že jsem to mohla zvládnout líp. Že jsem mohla líp improvizovat. Nebo se líp připravit. Třeba si kromě učení a modlení půjčit Kubovy šťastné ponožky. Takové ty, co v nich dává zkoušky na áčka. K sukni se sice nehodí, ale mohla bych si je nacpat do podprsenky. Sice by mi pak dost možná upadly prsa, ale zkoušku bych měla. Třeba aspoň na to éčko.
No co. Tak si je půjčím na opravný termín. Pomalu se zvedám z parkoviště, setřepávám ze sebe prach, nervozitu a vztek na sebe i na toho zkoušejícího. Doma si pobrečím a jde se dál.
Ostatně - zkouška je od slova zkusit, ne?

PS Jo, to vyhazování oknem je metafora, kdyby to někdo nepochopil. Ani tady v Brně nejsou tak drsní, že by se zbavovali neúspěšných studentů tímhle způsobem. I když, možná na třetím termínu... kdo ví. Snad to nebudu muset zjistit JÁ.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)