Pí. Prostě pí.

"Tak fajn, vyletěla jsem z biofyziky. Tati, jak ses učil na zkoušky? Potřebuju nějaký systém. Nějaký systém, který používaly úspěšně stejně ztracené případy, jako jsem já," významně mrkám na taťku.
"Já jsem byl mnohem horší než ty," odpovídá. "Ale na rozdíl od tebe jsem si už na střední škole pamatoval jednotky. A všechny důležité konstanty."
Připadám si zbytečná a neschopná. Otec chvíli přemýšlí. "No, dneska si pamatuju už jenom pí. Ale za to na dvanáct desetinných míst!"
Připadám si zbytečná a neschopná. Zrada biologie. Opravdu se tyhle znalosti nepřenáší geneticky, nebo jsem jen vznikla z výjimečně blbé spermie?
"Tři celé čtrnáct jedna pět devět dva šest pět tři pět..." pobrukuje si tatíček spokojeně.
Jedna a dva je tři, jedna a dva je tři, opakuju si já. Píšu si přípravu ke kolokviu první pomoci. Jedna je počet otázek, které jsem stihla projet včera. Dvě jsem udělala dneska. To je celkem tři. Boží! Už mi jich zbývá jenom dvacet sedm. Ach Bože, do čehos tu dušu vrazil.
"No schválně, je to tak, že jo? A ještě mě napadá Boltzmannova konstanta, ta je... ééé... nějaké... jedna celá třicet osm krát deset na mínus dvacátou třetí?"
Mamka kývá, jakože je to správně.
Táta spokojeně:
"No jo, na čísla jsem měl vždycky paměť."
"Akorát první noční košilku jsi mi koupil o dvě čísla větší," připomíná maminka.
"Ale prosím tě... tak jsem se spletl," usmívá se otec.
"Teď ji nosí babička," poznamenává maminka suše.
Někdy bych fakt ráda znala číslo pí na dvanáct desetinných míst. Někdy bych si ráda pamatovala aspoň Jirkovy narozeniny. Nebo své vlastní. Jó, to by bylo bezva.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)

Jak jsem se proletěla. Zase.