Polámal se mraveneček

Možná si říkáte, copak se to stalo, že jsem se tak dlouho neozvala. Inu, snažila jsem se učit. Ve středu mám zkoušku z biofyziky (moje pocity z ní nejlépe vystihuje Šmajdalfův vskutku okřídlený citát "Asi se trochu proletím"), což je 126 otázek přímo z pekla. Umím tak čtyři.
Snažím se však dále. Je večer, v našem obýváku panuje pracovní atmosféra. Otec cosi ťuká do počítače a hudrá, že nemá licenci. Matička čte seminárky. Já čtu už pošesté ten samý řádek otázky číslo 110.
"Já tomu vůbec nerozumím!" ohlašuju zoufale, dnes již asi po sto padesáté.
"Tak se to nauč jak básničku," radí táta.
"Jenže... já se neumím věci učit jak básničku!!"
V tu chvíli se maminka začíná divně švihle usmívat. "Polámal se mraveneček, ví to celá obora..."
"...o půlnoci zavolali mravenčího doktora!" dodává otec dramatickým tónem.
"Doktor klepe na srdíčko, potom píše recepis..."
"...pustíme do něj interferenční proud," navrhuju pochmurně. Sice netuším, co to je, ale pokud to mravence nezabije, určitě ho to posílí. "Jé, tady se píše, že to má analgetické účinky... to by mohlo mravenečkovi pomoct, ne?"
"...třikrát denně prášek cukru, bude zdravý jako rys!" pokyvuje maminka hlavou zkušeně.
Čtu dál. "Hmm, tak prý se to používá spíš při chronických stavech... to mravenečkovi nepřejeme..."
"Dali prášek podle rady, mraveneček stůně dál..." hlásí táta.
"...Celý den byl jako v ohni, celou noc jim proplakal," dodává máma.
Už začínám chápat, že jsem v tomhle divadle zřejmě navíc.
"Čtyři stáli u postýlky, 
pátý těšil neplakej, 
pofoukám ti na bolístku,
do rána ti bude hej!" 
"Pofoukal mu na bolístku,
pohladil ho po čele,
hop a zdravý mraveneček
ráno skáče z postele."
Rodiče se spokojeně usmívají, tváří se, že ode mě čekají uznání nebo rovnou potlesk. Asi si ho zaslouží. Pamatují si Mravenečka ještě ze základky. A já už zase nevím, co jsou interferenční proudy... ach jo. Asi budu na zkoušce taky recitovat. Rozmýšlím se nad "Pec nám spadla" a "Skákal pes". Ale tam si zaboha nemůžu vzpomenout na druhou sloku.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)

Jak jsem se proletěla. Zase.