O společném vaření

Gympláci nemají rodinnou výchovu. Ani lekce vaření. A vlastně nic, co by je připravilo na život mimo domovský ústav. Já byla naštěstí předvídavá a do kroužku vaření jsem se přihlásila již v páté třídě; od těch dob umím udělat puding, kuřecí prsíčka se sýrem, bramborák a čaj.
Protože není vhodné snažit se přeplavat La Manche, když jste sotva sundali rukávky, začali jsme s mým drahým vařením polévky z pytlíku. Hrachovky. Se slaninou. A cibulí.
Ukázalo se, že cibule bude hlavním kamenem úrazu.
Vybalovala jsem v pokoji oblečení a skládala ho do skříní (bylo to v neděli, kdy jsme dorazili na byt), když tu se Jirka vypotácel z kuchyně, opřel se o futra a pravil:
"Budeš muset tu cibuli vzít za mě."
Všimla jsem si, že má oči plné slz. Otázala jsem se, co se stalo.
"Ále, vzpomněl jsem si na Angeliku..." odpověděl.
Ušklíbla jsem se a vydala se do kuchyně. Pf. Muži. Ani cibuli to nakrájet neumí. Vzala jsem nůž a zakrojila. Musela jsem se k tomu naklonit nad prkýnko.
Do očí se mi nahrnuly slzy a slzný kanálek zahořel, jako kdyby v něm tekla ropa, do níž právě nějaký zlomyslný trpaslík upustil zápalku.
"Ale copak, copak?" zeptal se Jirka škodolibě, když si všiml, jak vypadám.
Otočila jsem se k němu a otřela si oči hřbetem ruky. To celou situaci ještě zhoršilo.
"Když... když ona chtěla, aby to byl poprvé někdo mladý a h-hezký!" vypravila jsem ze sebe.
Pak už jsme brečeli oba. Cibuli jsme nakonec za společného "Ach, J-J-offrey..."  dokrájeli.
A polívka byla moc dobrá. V rámci možností.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)

Jak jsem se proletěla. Zase.