Nepřepal ten mozek. Smrdí to.

Když mi začínalo moje první zkouškové, říkala jsem si, že je potřeba, abych všechno zvládla napoprvé. Jsem přece ta superchytrá Anička s Kabelkou, která dostává dvojky, jen když je chce dostat. Svoji úplně první zkoušku jsem si dala na desátého ledna s tím, že se budu učit už přes Vánoce.
Nelžete si, jako jsem si dělala já. Přes Vánoce se nebudete učit, to vám zaručuju. A kdyby jo... tak silvestr vás zaručeně donutí to všechno zapomenout.
Já jsem s učením začala třetího ledna. Ležela jsem ve vypracovaných otázkách od rána do večera a zdálo se mi o absorpční spektrofotometrii a ionizujícím záření. Stíhala jsem udělat třicet otázek denně, někdy i čtyřicet. Jenže... asi čtvrtého dne mozek řekl dost.
Zjistila jsem, že si nepamatuju vůbec nic. Neumím vzorce, neznám jednotky ani pitomé definice. Dokonce si nepamatuju ani názvy otázek.
Když jsem se učila, byla jsem většinu dne sama doma a hrabalo mi z toho. Zkoušku jsem samozřejmě napoprvé neudělala. Noc před ní jsem spala asi čtyřicet minut. Bylo to pekelné.
Tak jsem došla k názoru, že takhle to nejde.
Čekaly mě dvě malá kolokvia; na obě jsem se učila v Brně, na každé asi tři dny předem. Neučila jsem se celé dny, jen tak tři hodinky denně. A bylo mi dobře. Obě kolokvia jsem zvládla a čekala mě oprava biofyziky.
Tentokrát jsem se zaměřila na testové otázky, protože kdo neudělá test, k ústní se vůbec nedostane, a samotné otázky k ústní zkoušce jsem si sama se dvěma dalšími spolužáky vypracovávala, protože z těch starých jsem se nezvládala učit.
Na biofyziku jsem se podruhé učila asi deset dní, z toho tři jsem byla v lázních; učila jsem se asi čtyři hodiny denně. A víte co? Bylo to mnohem lepší než sedět v knížkách celý den. Ze zkoušky mám éčko, ale vytáhla jsem si dvě otázky, které jsem fakt nechtěla.
Takže? Poučení jasné - nepřepálit to ze začátku a učit se jen tak, aby to hlava stíhala. Udělat si režim, učit se v určitý čas. Dobře jíst. Dobře spát. Zajít si na masáž a zaplavat si.
A pak to určitě vyjde.
A i kdyby ne napoprvé, tak za to se přece nestřílí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)

Jak jsem se proletěla. Zase.