Tipy a triky pro nás flákače

Jsem člověk, který se na střední učil tím způsobem, že si přečetl poznámky o přestávce před testem a v pohodě prošel. Byla jsem zvyklá, že nemusím v podstatě nic dělat a krásné známky mi zajistí můj všeobecný rozhled a šarm. Fungovalo to.
Něco vám prozradím. Na vysoké už to nefunguje.
A fakt se budete muset učit. Říká se, že medicína je těžká a musí se vysedět, ale učit se budete muset i na právech, na přírodovědě, všude. Pokud ze sebe teda chcete mít dobrý pocit a nechcete všechny zkoušky dělat na třikrát, nebo po haluzi.
V prvním semestru jsem byla naprosto zoufalá, protože jsem se fakt neuměla učit. Myslím, že teď je to mnohem lepší, i když z centrální nervové jsem pořád naprosto zoufalá a chce se mi z ní brečet.

Takže... co považuju za důležité, když se mám něco fakt naučit:
1) Neučit se naráz, rozfázovat si to do několika dní.
2) Pokud se rozhodnete chodit na přednášky, tak si předem to téma proleťte. Stačí zlehka, jednou přečíst. Fakt to pomůže a líp se to ukotví.
3) Psát si poznámky z přednášek je docela fajn (hlavně tam, kde nedají prezentace k dispozici), ale já osobně se z nich skoro vůbec neučím. Mám však pocit, že tím psaním se to taky nějak tak líp ukotví v hlavě.
4) Podtrhávejte. Vypisujte. Kroužkujte. Čtěte si to nahlas, choďte u toho. Něco z toho na vás pravděpodobně bude fungovat, jen musíte dojít na to, co to je.
5) Vyčleňte si zónu, kde se učíte, a zónu klidu. Neodpočívejte na stejném místě, jako kde se učíte. Budete mít tendenci učit se i místo odpočinku nebo odpočívat místo učení (což je pravděpodobnější).
6) Nastavte si režim. Učte se vždycky v tu samou dobu. Najděte si čas na odpočinek, zájmy, procházku, stanovte si hodinu, kdy se už nebudete učit.
7) Zjistěte, jestli jste sova nebo skřivan. Sovám se dobře učí navečer, nejsou schopné si přivstat a pracovat od brzkého rána. Zjistěte, co máš váš mozek rád.
8) Odměňujte se i za malé úspěchy. Mějte se rádi. Mozek vám to oplatí. (jednou... určitě!)
9) Neobviňujte se, když něco zkazíte, a nehruťte se. Není to konec světa.
10) A hlavně... hlavně se učte pro sebe!! Ani pro maminku, ani pro tatínka, ani pro vyučující, ani kvůli zkoušce za dva dny. Učte se tak, abyste vy z toho měli dobrý pocit. Bo jinak to fungovat nebude.

Zní to hrozně jednoduše, že? Hehe. A není, co? Hihi. Ale nebojte, dejte tomu čas. A věřte tomu, že se to zvládne. S depresí zakouslou v zádech se učí blbě. Nepropadejte beznaději. Pusťte si třeba "jak se směje buldozer" a hned vám bude líp.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Druhou nohou ve čtvrťáku

Patola: Jednou nohou ve čtvrťáku (druhou v průseru)

Jak jsem se proletěla. Zase.